Modelfoto:

Modelfoto: Adobe Stock

Tøjbutik bandlyser kunde:

Sendte for mange ordrer retur

Webshoppen Boozt.com har udelukket en østjysk kunde, fordi hun ifølge webshoppen "ikke har handlet fair"

Når man handler hos den online tøjbutik Boozt.com, der sælger et stort udvalg af modetøj til både kvinder og mænd, skal man være sikker på, at man vælger den helt rigtige størrelse. Det er således ikke tilladt, at sende for mange varer retur igen, hvis tøjet ikke passer eller ikke ser ud, som man forventede.

Den erfaring har Anne Marie Roesen fra Skanderborg i hvert fald gjort sig. Hun er blevet bandlyst fra Boozt.com, fordi hun ifølge webshoppen med meget hyppig frekvens har lagt ualmindeligt store bestillinger og efterfølgende sendt en stor del af varerne retur. Det skriver TV2 Østjylland.

De seneste 13 måneder har hun i alt bestilt hos Boozt.com 20 gang. Ni gange har hun sendt hele ordren eller dele af ordren retur, oplyser hun til mediet.

"Jeg synes det er så usmageligt. Det er under al kritik. De skriver alle steder, at der er fri returret, og man får indtryk af, at man kan prøve varerne og sende dem retur, hvis man ikke vil købe det," siger Anne Marie Roesen, der nu har klaget til Forbrugerombudsmanden, til TV2 Østjylland.

Ikke alene

Anne Marie Roesen fra Skanderborg er ikke alene om at blive udelukket fra Boozt.com. B.T. har tidligere denne uge skrevet, hvordan flere af den online tøjbutiks kunder på det seneste er blevet bandlyst fra webshoppen med samme årsag.

"Jeg er bare en almindelig forbruger, der køber, prøver og sender tilbage, hvis det ikke passer," siger Maria Lauridsen, der også er blevet udelukket for ifølge Boozt.com at have sendt for mange varer retur, til B.T.

Mediet kan berette om flere utilfredse kunder, der på hjemmesiden Trustpilot har klaget over samme oplevelser, som dem Anne Marie Roesen og Maria Lauridsen har været ude for.

Boozt.com forklarer selv, at firmaet for nyligt indførte en særlig 'Fair Use'-klausul, fordi 'et fåtal' af kunderne har et 'uetisk brug' af deres returtjenester.

"For at give et eksempel: Hvis du køber 300 ordrer, og du returnerer 298 af dem, så køber du ikke med hensigt om at se, om kjolen passer," siger salgs- og marketingchef Peter G. Jørgensen til B.T.

jwh

Publiceret 30 November 2019 09:25