Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix Ritzau Scanpix

Kunder raser over parkeringsfirmas smarte finte: "Det er tyveri ved højlys dag"

Flere hundrede kunder af parkeringsselskabet ParkParks app er oppe i det røde felt, efter at selskabet i dag har hævet 300 kroner fra deres konti, som er blevet indsats på bilisterne parkeringskonti hos ParkPark. Det skriver dr.dk.

ParkPark ændrer forretningsmodel og kræver i den forbindelse, at deres kunder har et indestående på deres parkeringskonti hos selskabet, men det mener flere af kunderne ikke, at de er blevet informeret ordenligt om.

"Det er tyveri ved højlys dag. Det er ikke så meget beløbet, der er et problem. Det er mere det, at de uden mit vidende og samtykke har trukket penge fra min konto. Jeg har aldrig brugt appen, så det var nærmest tilfældigt, at jeg opdagede, at pengene var trukket fra min konto," siger Christian Andersen fra Jyderup til dr.dk.

Ifølge ParkPark blev kunderne både informeret om ændringen pr. mail i slutningen af maj måned og i går. Desuden oplyser firmaets direktør, Michael Buch Sandager, til Ekstra Bladet:

"Alle vores kunder har på et tidspunkt accepteret vores handelsbetingelser. Deri står, at vi kan ændre vilkårene, som vi vil."

Advokat med speciale i markedsføringsret, Heidi Højmark Helveg, tvivler på, at ParkParks metode holder.

"Man kan ikke bare orientere om, at vilkårene ændrer sig. Det kræver et aktivt samtykke for kunderne, som man for eksempel ser med rejsekortet," siger hun til dr.dk.

jn

Publiceret 01 July 2020 16:08