Fremtidens indkøbsoplevelse bliver… en oplevelse!

83 procent af forbrugerne mener, at oplevelsen ved at handle i en butik er lige så vigtig som varen

Artiklens øverste billede
En undersøgelse viser, at 83 procent af forbrugerne mener, at selve indkøbsoplevelsen er lige så vigtig som varen i sig selv. Foto: Ingimage.com

indkøbsoplevelse Tid er en knap ressource hos os alle. Der er 1000 ting, vi gerne vil nå, og derfor økonomiserer vi med vores tid. Og når vi føler os pressede på vores tid, vælger vi ofte de effektive og hurtige løsninger og bestiller vores indkøb online.

Medmindre altså, at butikkerne kan give os en relevant og mindeværdig oplevelse, som er vores tid værd. Det ved butikkerne godt er nødvendigt, og derfor kan vi få smagsprøver, koncerter med kendte, underholdning for børnene og goodiebags, når vi tager i gågaden eller shoppingcentret.

Indkøbsoplevelsen er blevet vigtigere end købsoplevelsen. Og en rapport har vist, at 83 procent af forbrugerne mener, at oplevelsen man får i butikken, er lige så vigtig som varen i sig selv. Og vi værdsætter stadig at handle i en fysisk butik. Vi vil stadig gerne kunne røre og føle produkterne og få dem med hjem med det samme.

Sideløbende med bekvemmelighedsbølgen og digitaliseringsbølgen udvikler samfundet sig mere og mere fra et servicesamfund til et oplevelsessamfund. Vi forbrugere ønsker os som aldrig før, at få en på opleveren mere end bare at blive serviceret, når vi er på indkøbstur. Og giver detailhandlen os mere end varerne med hjem i indkøbsposerne, får vi som kunder en merværdi, som gør indkøbsturen tiden værd.

Og det er detailhandlen gode til, da der også ofte er hygge og fællesskab at komme efter i regi af city-, center- og handelsforeninger.

Vi kan også selv være med til at gøre shoppingturen til en hyggelig forteelse. Inviter venner eller familie med, besøg et museum undervejs, spis en brunch på en cafe, del jer op og aftal et mødetidspunkt på en bar eller café midtvejs, hvor I kan nyde en fadøl eller kaffe og kage sammen.

Nogle gange er man selv oplevelsen.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.