Nationale test: Opbakning til byrådet fra to folkeskoler - hvad med de andre?

Artiklens øverste billede
Skoleleder på Rosmus Skole, Lars Robdrup (th.), bakker op et enigt byråds anbefaling til Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil. Arkivfoto

NATIONALE TEST "Jeg er helt enig i, at den bedste løsning er, at de professionelle (lærere, faglige vejledere, ledere) omkring den enkelte skole/klasse, får mulighed for at tage de test de finder mest relevante i forhold til at styrke elevernes læring og trivsel bedst muligt.

Altså opbakning til byrådets henvendelse herfra," lyder det i en mail til Adresseavisen fra skoleleder Lars Robdrup, Rosmus Skole.

"Vi på Marienhoffskolen lægger os op af Lars Robdrups svar," skriver Marienhoffskolens skoleleder Ann Taul Andersen.

Adresseavisen havde spurgt samtlige skoleledere på de lokale folkeskoler, om de var enige i byrådets fælles henvendelse til Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) om at lade skolerne selv bestemme, om de vil gennemføre Nationale test i indeværende skoleår.

Kun to har altså meldt tilbage. Måske fordi det hører til sjældenhederne, at skoleledere ytrer sig i en politisk debat, selv om Grundlovens §77 om ytringsfrihed giver dem mulighed for det.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.