Arkivfoto

Arkivfoto

Ingen brokkede sig over ambulancerne

Telefonpasseren på regionens nye ambulance-hotline havde ikke meget at tage sig til på premieredagen

Af
Martin Warming

Martin Warming

Det blev en stille dag for kvalitetskoordinator Peter Bjørn Hansen fra akutenheden i Region Hovedstaden. Peter Bjørn Hansen havde fået til opgave at passe regionens nye hotline, som borgerne kan ringe og brokke sig til, hvis de har haft en utilfredsstillende oplevelse med en ambulance, der eksempelvis har været for længe om at nå frem.

Men der blev ikke indtelefoneret så meget som én eneste klage på premiere-dagen for den nye hotline, fortæller kvalitetskoordinatoren.

"Jeg har haft et par opkald i løbet af dagen, men det var fra folk, der lige ville tjekke, om nummeret virkede, men der har ikke været nogle klage-opkald i dag," fortæller Peter Bjørn Hansen.

Vi vil lytte

Den nye hotline er blevet oprettet, fordi regionens nye ambulanceberedskab den sidste måneds tid har været under skarp beskydning fra forskellige sider. Både reddere og patienter har blandt andet brokket sig over, at ambulancerne er for langsomme om at nå frem.

"Man kan altid blive bedre til det, man laver, og et af formålene med den nye hotline er jo lige netop, at borgerne på den måde kan hjælpe os med at forbedre og sikre servicen over for den enkelte borger," siger Peter Bjørn Hansen.

Der er hul igennem på den nye hotline på alle hverdage mellem klokken 9 og 15, og nummeret er 38 69 88 90.

Publiceret 01 October 2009 16:00