I fremtiden skal Carlsberg stå for udskænkningen til de tørstige tilskuere på Lyngby Stadion. Bryggeriet overtager efter Faxe og Ceres. Arkivfoto: Per Kjærbye

I fremtiden skal Carlsberg stå for udskænkningen til de tørstige tilskuere på Lyngby Stadion. Bryggeriet overtager efter Faxe og Ceres. Arkivfoto: Per Kjærbye

Lyngby indgår sponsoraftale med Carlsberg

Bryggerigiganten Carlsberg tager endnu en dribling ind på det danske fodboldmarked. Lyngby Boldklub skal nemlig nu sælge Carlsberg til tilskuerne

Af
Af Theis Otzen

Der skal fremover skåles i Carlsberg-øl, når Lyngby Boldklub spiller på Lyngby Stadion. Det står klart efter, at klubben har indgået en samarbejdsaftale med Carlsberg, som dermed erstatter Bryggerigruppen som drikkevaresponsor på Lyngby Stadion.
"I forbindelse med udløb af den eksisterende samarbejdsaftale, har vi sonderet markedet og fundet et nyt og fælles fodslag med Carlsberg. Samarbejdsaftalen med Carlsberg er samlet set en meget attraktiv aftale, som vi er meget glade og stolte over at have fået i hus og som understøtter vores fremtidige strategi," siger Morten Westh Jacobsen, salgs- og marketingchef i Lyngby Boldklub.
Foruden Carlsberg-produkter i hanerne får klubben og ikke mindst de tørstige fans også tilført nye salgsteder rundt om på stadion.
"Udover, en økonomisk bedre aftale, indeholder aftalen også en markant og nødvendig fornyelse af vores salgsset-up på Lyngby Stadion," forklarer Morten Westh Jacobsen.

Fodboldvant firma glæder sig

Hos Carlsberg, der i form af sine hovedsponorater af FC København, OB og ikke mindst Liverpool ikke er ubekendte med fodboldverdenen, er man også tilfredse med aftalen med oprykkerne
"Vi ser Lyngby Boldklub som en meget spændende samarbejdspartner, og vi er i Carlsberg naturligvis meget glade for, at vi får endnu en Superliga-klub ind i folden. Lyngby Boldklub har stolte fodboldtraditioner og med den talentmasse der er i klubben, samt de mange spændende projekter der arbejdes med – herunder nyt stadion - kan Lyngby meget vel have en ny og stabil Superligastatus foran sig," siger sponsorchef i Carlsberg, Peter Giacomello.
Aftalen mellem de to parter løber over de næste tre år.

Publiceret 13 January 2011 13:28