Arkivfoto

Arkivfoto

DSB jubler:

Ny passager-rekord i S-togene

25 millioner mennesker steg på et S-tog i årets første tre måneder - det er det højeste antal nogensinde

Af
Martin Warming

Martin Warming

Over 25 millioner kunder steg på et S-tog i årets første tre måneder, og det er det højeste antal i over 20 år. 

Det er en flot rettidighed og et markant fald i kundeklager har givet det københavnske rejseselskab et historisk godt første kvartal, mener DSB.

Således satte hele 855.000 flere passagere sig til rette i S-toget i årets første tre måneder sammenlignet med samme periode sidste år. Det svarer til en vækst på fire procent – og hvis man ser bort fra de strækninger, der har været berørt af sporarbejder, så er kundevæksten helt oppe på syv procent.

Det betyder, at S-tog servicerede over 25 millioner kunder, hvilket gør det til det højeste passagertal, S-tog nogensinde har haft på et første kvartal.

Faldet i god jord
S-togs salgsdirektør Niklas Marschall glæder sig over udviklingen, som han blandt andet tilskriver selskabets mange nye billettyper og innovative services:

"Når togene kører med en høj rettidighed, som de har gjort i perioden, tiltrækker vi også flere passagerer. Og vi mærker tydeligt, at kunderne har taget godt imod vores mange nye tiltag," forklarer han og nævner blandt andet natkørsel, SMS-billetter, gratis Shopping Søndage, cyklen gratis med toget og internet i toget som eksempler på S-togs innovative tiltag, der tilsyneladende er faldet i god jord hos passagerne.

"Og det giver os selvfølgelig blod på tanden. Kunderne har ikke oplevet de sidste, spændende ideer og produkter fra vores side," siger Niklas Marschall.
 

Publiceret 25 May 2011 13:01