Sådan ser forsiden ud på den informationsbrochure, som Furesø Kommune netop har udsendt.

Sådan ser forsiden ud på den informationsbrochure, som Furesø Kommune netop har udsendt.

DF raser:

"Borgmester har brugt 400.000 skattekroner på valgpropaganda"

Dansk Folkeparti mener, at Furesøs borgmester Ole Bondo har brugt skatteborgernes penge på at promovere sig selv og de siddende politikere

Af
Martin Warming

Martin Warming

Byrådet og især borgmester Ole Bondo Christensen (S) bruger skatteydernes penge til at brande sig selv.
Det mener i hvert fald Birgitte Berthelsen, der er spidskandidat for Dansk Folkeparti i Furesø.
Furesø Kommune har netop udsendt en informationsbrochure med titlen 'Furesø Kommune – Kom og vær med' til alle husstande i kommunen. I brochuren kan man blandt andet læse mere om de tilbud, der er til borgerne og om byrådets plan for at øge kendskabet til kommunen og tiltrække flere borgere.
Se brochuren her
Men brochuren stinker langt væk af valgpropaganda, mener Birgitte Berthelsen.
"Hvis man havde lanceret en brandingkampagne af den type, der lige er kommet i postkassen to år før et valg, ville det i bedste fald være spild af borgernes penge. Men at gøre det to måneder før kommunalvalget er direkte misbrug af borgernes penge og kan kun betragtes som en valgreklame for borgmesteren og byrådet", siger Birgitte Berthelsen.
Hun mener, at især Ole Bondo bruger brochuren til at profilere sig selv og byrådets arbejde.
"Med floskler som "de nuværende borgere i Furesø er de bedste ambassadører for kommunen" og "Furesø Kommune er både et fantastisk sted at være barn og at blive gammel, og det skal vi selvfølgelig have fortalt så mange som muligt om" retfærdiggøres det, at spendere 400.000 kroner på at få vælgerne til at skulle synes, at de siddende politikere i byrådet har skabt en hel fantastisk by - som om den ikke var det i forvejen. Forsøger man at lukke munden på kritikere ved at skabe et glansbillede af kommunen? Man skulle næsten tro det. Det såkaldte borgermøde i Galaksen for et par måneder siden om budgettet for de kommende år - var også en stor branding af borgmesteren - ikke en eneste borger blev hørt, men nærmere tvangsindlagt til uhæmmet selvros fra kommunens side. Hvad kostede det arrangement så skatteyderne?", spørger Birgitte Berthelsen og fortsætter:

"Uanset hvad er det helt uacceptabelt at misbruge kommunekassen til udsendelse af en reklameavis, der kun har til hensigt at promovere de siddende politikere – her kun to måneder før kommunalvalget", mener Birgitte Berthelsen.
Furesø Avis har sendt en række spørgsmål til borgmesteren i forbindelse med denne artikel - vi afventer hans svar

Publiceret 19 September 2013 10:48