H. C. Andersen er populær i Kina, og det tiltrækker turister.

H. C. Andersen er populær i Kina, og det tiltrækker turister.

Kinesiske turister er varme på Odense

H. C. Andersens fødeby er en eftertragtet rejsedestination blandt kinesere

Af
Daniel Rasmussen

Odense er for alvor ved at komme på landkortet hos de kinesiske turister.
Blandt kinesiske rejsearrangører er der således en stigende interesse for Odense som feriedestination, fortæller Lone Weidemann, som er marketingkoordinator hos Odense Bys Museer. Hun var for nylig i Kina sammen med Udvikling Fyn for at mødes med kinesiske rejsebureauer.
“Vi kan mærke, at kendskabet til Odense spreder sig, og at interessen er blevet meget større blandt de kinesiske turister og rejsebureauer,” siger hun.

Hotel mærker interesse

Odense er som bekendt fødeby for H. C. Andersen, og det fanger de kinesiske turisters interesse.
“Det er noget, som vi mener, at Odense skal dyrke endnu mere i fremtiden,” siger Jens Belling, som ejer Radisson Blu H. C. Andersen Hotel.
Han kan også mærke den stigende interesse fra feriehungrende kinesere. Han fortæller, at kinesiske besøgende udgør en stadigt større andel af hotellets gæster.
I 2015 resulterede samarbejdet med kinesiske rejsebureauer i 3.000 overnatninger i Odense. Udvikling Fyn forventer, at det tal vil stige i 2016.

Publiceret 02 January 2016 11:45