Tre teleselskaber snyder kunderne:

Se her om det er dit selskab

Af
Af Daniel Sennek

Du kan meget vel være blevet ført bag lyset, for Forbrugerombudsmanden har fundet, at Danmarks tre største teleselskaber har løjet om hastigheden på internet. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.
Danmarks største teleselskaber har vildledt forbrugerne, når de har lovet hastigheder på internet, de ikke har leveret. Det fortæller Forbrugerombudsmanden, der har rejst i alt fem sager.
"TDC, Telia og Telenor har vildledt forbrugerne ved at love dem en hastighed på bredbånd, som de ikke kunne få. Jeg har derfor bedt selskaberne om at ændre deres markedsføring."
"Hastigheden har stor betydning for forbrugerne, når de vælger bredbånd. Derfor er det vigtigt, at teleselskaberne giver korrekte oplysninger om den i deres markedsføring," skriver forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.
Teleselskaberne har altså lovet dig en højere hastighed end den, som de egentligt har kunnet levere. Blandt de i alt fem sager er to sager mod TDC, der har givet "hastighedsgaranti" uden at kunne leve op til den og har lovet en hastighed, som kun kunne opnås med brug af kabel og ikke trådløst.
Telia er ramt af to sager, hvor selskabet har lovet at kunne levere en hastighed, der kun var gældende, hvis kunden samtidig ikke så tv samt såkaldte "op til"-hastigheder.
Telenor har ligeledes lovet "op til"-hastigheder, der ikke kunne levere til nok forbrugere.

Publiceret 30 March 2016 11:10