Kolind: Landbrugsservice ApS indgår aftale med Ovethi Servicepartner
Jørgen Konrad, der står bag Landbrugsservice ApS i Bredgade i Kolind, har underskrevet en servicepartneraftale med dæksalgsvirksomheden Ovethi – Dansk Dæk Service, som har 11 afdelinger fordelt over hele landet, dog ingen på Djursland

Efter at have været i familiens eje i tre generationer kom hæderkronede M. Nielsen & Sønner Maskinforretning, Kolind, som sælger og reparerer New Holland-produkter, kom på andre hænder sidste år.
Arne Nielsen, tredje generation i M. Nielsen & Sønner Maskinforretning, blev ham, der trak stikket og solgte livsværket til Jørgen Konrad, som er tidligere ansat i virksomheden.

Det er sket per 1. juni. 2020.
Jørgen Konrad drev i forvejen Landbrugsservice Aps, som han med købet af M. Nielsen & Sønner Maskinforretning samlede på adressen på Bredgade.
eg har handlet hos Ovethi de sidste par år, og det er gået rigtig godt. Nu har vi yderligere formaliseret vores samarbejde, således at min forretning har endnu bedre handelsbetingelser over for kunderne, end vi havde før
Servicepartneraftale
Nu har Jørgen Konrad netop indgået en servicepartneraftale med dæksalgsvirksomheden Ovethi – Dansk Dæk Service, der har 11 afdelinger fordelt over hele landet, dog ingen på Djursland.
I tillæg til egne afdelinger har Ovethi til gengæld en række servicepartnere i byer, hvor de ikke selv er til stede – nu også Kolind.
Landbrugsservice Aps har i dag, hvad der svarer til seks fuldtidsansatte og tilbyder service af landbrugs- og entreprenørmaskiner for kunder i området. Derudover er Jørgen i gang med opstart af nysalg af nye New Holland-maskiner, godkendt under forhandleren Lyngfeldt af New Holland Danmark.

Yderligere konkurrenceparameter
Jørgen Konrad forsøger naturligvis hele tiden at optimere sin virksomhed og være konkurrencedygtig.
Det skal det nye samarbejde hjælpe med til:
»Jeg har handlet hos Ovethi de sidste par år, og det er gået rigtig godt. Nu har vi yderligere formaliseret vores samarbejde, således at min forretning har endnu bedre handelsbetingelser over for kunderne, end vi havde før. Qua vores nye Ovethi-servicepartner-status kan vi nemlig servicere kunden fra A til Z – både i forhold til værkstedsarbejdet og nu også dæk og fælge, fremfor i mange situationer at sende kunden videre til Ovethi,« siger Jørgen Konrad.
»Dét betyder et handelsled mindre for kunden – og dermed hurtigere tilbage til arbejdet.«