Mediestifter siger op: Tak for rejsen
Le Gammeltoft har opsagt sin stilling på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede. Hun vil søge nye udfordringer, forklarer hun.
Le Gammeltoft er færdig på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede, og hvis logo hun har tatoveret.
Det bekræfter den 44-årige iværksætter og radiovært i et opslag på det erhvervsorienterede netværksmedie LinkedIn under ordene: Tak for rejsen.
»Da jeg startede Heartbeats for syv år siden, var det for at skabe et medie, der skulle gøre op med branchens gamle forretningsmodeller, støtteafhængighed og platforme, der altid tager udgangspunkt i tekst,« skriver Le Gammeltoft.
»Det er lykkedes. Mit mål om at skabe en bæredygtig forretning nåede vi, da vi sidste regnskabsår skabte et positivt resultat. Derfor er det nu tid for mig at søge nye udfordringer. Jeg takker alle de dygtige medarbejdere og investorer, jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med, og er taknemmelig for, at de i den grad har købt ind i og bakket op om min vision.«
Mediehuset Aller, som købte sig ind i Heartbeats i 2019, bekræftede tidligere torsdag over for Ekstra Bladet, at Le Gammeltoft havde opsagt sin stilling med øjeblikkelig virkning.
Hvad Le Gammeltoft nu har af planer, løfter hun ikke sløret for.
Le Gammeltoft skabte Heartbeats som en radiokanal i 2014.
Siden blev Heartbeats til et digitalt univers med fokus på kultur og livsstil, som formidles på tværs af lyd, video og tekst.
I 2019 købte Aller, som blandt andet udgiver Billed-Bladet og Se og Hør, sig ind i Heartbeats, der fortsatte som selvstændigt datterselskab under mediehuset.
Le Gammeltoft blev på posten som administrerende direktør i den nye ejerkonstellation og havde dengang ifølge MediaWatch 20 procent af ejerskabet.
/ritzau/