Michael Laudrup er ny frontfigur for 'Løvens Hule'-virksomhed
Skjorte-firmaet Barons har fået Michael Laudrup om bord som ny ambassadør.
- Få de seneste nyheder direkte i din indbakke – modtag vores daglige nyhedsbrev.
- Tip os – hvis du har en god historie.
- Følg Lokalavisen.dk på Facebook - klik her.
Det skabte en del opmærksomhed, da Joachim Latocha fra skjorte-virksomheden Barons tilbage i 2020 - og i femte sæson af den populære DR-serie ’Løvens Hule’ - sagde nej til at sælge hele sin forretning for 15 millioner til Jesper Buch.
I stedet endte Latocha med at få Coolshop-ejer Jacob Risgaard med som investor til sit skjorteeventyr. Risgaard fik ”kun” 10 procent - men måske var det meget godt at sige nej til at sælge hele molevitten dengang - for i dag regner firmaet med at omsætte for 100 millioner kroner i 2024.
Og firmaet har også fået en ny slags blåstempling af ingen ringere end fodboldikonet Michael Laudrup, som nu skal være ansigt udadtil og ambassadør for skjortevirksomheden. Det oplyser Barons i en pressemeddelelse.
Offentliggørelsen af Michael Laudrup som ny skjorte-ambassadør kommer samtidig med, at virksomheden nu også lancerer en polo som en del af det sortiment, der før kun indeholdt skjorter.
»Som ambassadør for Barons får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap, og personligt vil jeg gerne være velklædt, men ønsker ikke at bruge en masse tid på at købe tøj. På mange måder er Barons derfor bare det tøj, man automatisk hiver ud af skabet hver morgen,« lyder det fra den nyslåede ambassadør Michael Laudrup.
Samarbejdet med Michael Laudrup skyldes ifølge parterne, at der er »et perfekt match mellem værdierne i Barons og den tekniske ekvilibrisme, som både Michael Laudrup og Barons’ skjorter står for«.
Og samarbejdet er man begejstret for i skjorte-virksomheden:
»Man vælger jo ikke Michael Laudrup. Michael vælger dig. Michael er et ikon og har altid stået for mig som den ypperligste ambassadør, man kan drømme om. En person, som for mig er ensbetydende med at gøre tingene ordentligt. Der er nok ikke mange øjeblikke i ens karriere, hvor hårene rejser sig på armene, men det gjorde de, da Michael sagde ja. Vi er naturligvis meget stolte over samarbejdet,« siger stifter af og CEO i Barons, Joachim Latocha.
Ifølge stifter af virksomheden Joachim Latocha er der så godt styr på penalhuset, at virksomheden nu er klar til at tage det næste udviklingshop.
Hvilket altså sker på to fronter, idet Barons nu kan løfte sløret for introduktionen af virksomhedens første produkt uden for skjortemarkedet; nemlig en kortærmede polo, der skal supplere salget hen over de varme sommermåneder.
Og udvidelsen af sortimentet har også været sød musik i Barons-investor Jacob Risgaards ører, efter at han i 2020 købte 10 procent af virksomheden i Løvens Hule.
»Hele BARONS-teamet har på kort tid bevist, at vi her i Danmark naturligvis også kan skabe et succesrigt skjortebrand. Udvidelsen med en kortærmet polo er helt naturlig og en vigtig del af vores fortsatte strategi både herhjemme og i udlandet, for selvfølgelig skal vi da også give vores kunder muligheden for at se skarpe ud på strandbaren eller fortovscaféen, når det er varmt, eller man blot ønsker et mere uformelt look,« siger Jacob Risgaard.